Van cowboys naar Indianen

19 juli 2015 - Monument Valley Navajo Tribal Park, Verenigde Staten

De voorbije dagen hebben we de Wild West verkend.  Gisteren bezochten we een echt historisch park, Mesa Verde National Park, met Rotswoningen van de voorouders van de huidige Indiaanse bevolking.  Niet voor mensen met hoogtevrees want het waren serieus stijle ladders die we op moesten.  En ook niet voor mensen met claustrofobie, want we moesten ook smalle kloven en kleine tunnels door.  Vandaag reden we door twee grote Indianenreservaten:  een reservaat van de Ute (die blijkbaar heel wat olie oppompen) en een reservaat van de Navajo.  Hierin ligt Monument Valley, u allen welbekend van de filmdecors van de Westerns.  We logeren hier in een hotel in het park met naast onze Lodge een John Wayne museum.  Je ziet hier de ene filmlocatie naast de andere, geweldig voor filmliefhebbers Jana en Ilse.   Maar het draait hier niet allemaal om de Indianen en westerns.  Deze voormiddag passeerden we toevallig een oud dorpje in de stijl van de kolonisten, een soort Bokrijk.  De verkleedpartij leverde grappige foto's.