Pech, maar ook geluk

21 juli 2015 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Gisteren hadden we een hele rit voor de boeg vanuit Monument Valley naar Bryce Canyon.  Onderweg passeerden we Antelope Canyon.  We hadden al een paar maanden geleden tickets besteld om onder begeleiding van een Indiaan (want deze Canyon ligt ook in een Indianenreservaat) de canyon te bezoeken.  Toen we in de buurt kwamen zagen we dikke dondere wolken hangen.  Eens bij het reservaat aangekomen kregen we de spijtige boodschap dat de canyon niet bezocht kon worden bij hevige regen en onweer.  In 1997 waren er immers 11 mensen verdronken in de hevige waterval die dan ontstaat.  Ze waren daar druk bezig alle mensen die al in de canyon zaten, te evacueren.  Pech, maar we hebben dan extra tussenstops ingelast aan een dam en in een Westerndorp.  Tegen dat we in Bryce Canyon gearriveerd waren, was de lucht terug opgeklaard.  Vandaag was het dan weer veel beter weer dan voorspeld en hebben we het prachtige Bryce Canyon verkend: de jeugd op een paard / muilezel (op een pad waar de voorbije dagen een poema is gezien)  de rest al wandelend.  Pittige, maar echt prachtige wandelingen.  De foto's vertellen de rest.