Een vlucht met veel hindernissen

8 juli 2015 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

We zijn moe, heel moe van een mooie maar bewogen vlucht.

Het begon al in Zaventem.  Na het electronisch ingeven van onze gegevens lukte het maar niet (zelfs niet met hulp van een technieker) om onze boardingpassen uit de machine te krijgen.  Op de goede oude manier (incheckbalie) is het dan toch gelukt.   Maar dan merkten we in de taxfree zone dat Bram zijn boardingpass verloren was.  Na lang zoeken bleek dat hij de pas in het bakje voor de scanner had laten liggen.  Probeer maar eens terug daarnaartoe te geraken, een hele expeditie hoor.  Maar soit, gelukkig lag de pas daar en was ons volgende probleem opgelost.

Onze eerste vlucht was heel leuk: een klein vliegtuig, heel mooi weer en daardoor mooi zicht op Brussel, Antwerpen, zeeland, Rotterdam, den haag en Amsterdam.

Aangekomen in Schiphol werden we aan een volgende controleronde onderworpen.  We hebben echt veel en lang in de rij staan aanschuiven en werden veel gecontroleerd.    De vlucht zelf was lang en vermoeiend maar we zagen vanuit de lucht IJsland en Groenland, heel apart.  In Salt lake city was het opnieuw lang aanschuiven aan de controle maar dat was allemaal niet erg tov ons volgende probleem:  bleek dat onze bagage niet meegekomen was.  1 valies, daar konden we nog inkomen maar 8 valiezen?  Blijkbaar zijn ze naar Atlanta gestuurd.  We moeten ons hier nu behelpen: we hebben tandenborstels en tandpasta gekocht, ondergoed, ... Echt het meest noodzakelijke.  Hopelijk zijn de valiezen hier snel en komt onze reis verder niet in het gedrang.

Ondanks de vermoeidheid, hebben we vandaag  ook al een stadsbezoekje gedaan.

1. Goedele:
    8 juli 2015
    Amai, dat was blijkbaar al een hele bewogen heenreis. Hopelijk is de luchtdoop van Amber en Bram toch meegevallen, ondanks de hindernissen. We duimen mee dat de valiezen heel snel bij jullie zijn, want dat is echt niet leuk ! Hou de bonnetjes van de aankopen goed bij. Die mag je toch claimen bij Delta Airlines ? Maar je moet maar denken, meestal worden de valiezen een dag later al netjes afgeleverd. Hopelijk die van jullie ook ... Geniet nu maar van de reis !
  2. Veerle:
    Goeiemorgen (of goeiemiddag daar),

Dat is inderdaad geen leuke start maar ...jullie zijn op avontuur naar Amerika...dit is wel echt avontuur! We duimen dat jullie bagage snel volgt!!
  3. Inge:
    Hallo allemaal,

Wij leven met jullie mee en dat jullie bagage er snel is. Na deze tegenslagen kan het nu alleen maar beter worden dus geniet van jullie reis!

Dikke kussen van ons allemaal
  4. Papa Jo:
    8 juli 2015
    Het wat leuk om te zien,lezen dat de bagage bijna terug is
    Hier vanuit België wens ik jullie een toffe reis, geniet er maar van. Dit is een unieke ervaring
    Dikke kus van papa voor Jens en Jana en nen pol voor de andere

Dada